در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
خبرخوان

بلاگ

همه چیز درباره شلوار اسلش
0 همه چیز درباره شلوار اسلش
خرید دارو از بازار بین‌المللی از جمله عرصه های ارزبری است که به گواه آمارهای موجود یک میلیارد و 900 میلیون دلار ارز را از کشور بیرون می برد.
چگونه لباس‌هایمان را ضدعفونی کنیم؟
233 چگونه لباس‌هایمان را ضدعفونی کنیم؟

با توجه به شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن لباس‌هایی که در معرض آلودگی این ویروس قرار می‌گیرند یکی از مسائلی است که ذهن همه ما را به خود مشغول کرده است. علاوه بر آن ضدعفونی کردن لباس‌های افراد مبتلا به این بیماری نیز از مواردی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

وقتی که از خانه بیرون می‌روید سطح لباس‌های شما در معرض انواع ویروس و آلودگی قراردارد. علاوه بر افراد عادی افرادی مثل پرستاران و پزشکانی که در محیط‌های آلوده به ویروس مشغول به کار هستند نیز بایستی بیش از بقیه مسئله ضدعفونی کردن لباس‌هایشان را مورد توجه قرار دهند.

 

در این یادداشت با ما همراه باشید تا به سوالاتی از قبیل علت ضدعفونی کردن لباس‌ها، نحوه‌ی شستشوی لباس‌های در معرض ویروس کرونا، نحوه‌ی ضدعفونی کردن لباس افراد آلوده به ویروس کرونا و ... پاسخ دهیم.

چرا باید لباس‌هایمان را ضدعفونی کنیم؟

قطرات بزاق دهان افراد در محیط پخش می‌شوند و یکی از اصلی ترین خطرات ناشی از ویروس کرونا هستند. این قطرات روی سطوح مختلف قرار می‌گرند. همچنین در صورت رعایت نکردن فاصله اجتماعی بین افراد این قطرات روی لباس افراد دیگر نیز می‌نشینند.

در یادداشت‌ مربوط به عمر ویروس کرونا روی پارچه و لباس به این نکته اشاره کردیم که هنوز شواهد قابل قبولی مبنی بر مدت زمان زنده ماندن ویروس کرونا روی پارچه و لباس به دست نیامده است. اما به هر حال بایستی جانب احتیاط را رعایت کرده و اگر در محیطی قرار گرفتیم که احتمال آلوده شدن لباس‌هایمان به ویروس و آلودگی وجود داشت، آنها را شسته و ضد عفونی کنیم.

 

چگونه عمل ضدعفونی کردن البسه را انجام دهیم؟

مطالعات و تحقیقات دانشمندان روی این ویروس همه گیر همچنان ادامه دارد و هر روز اطلاعات جدیدی را درباره آن کشف می‌کنند. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا در دماهای بالا از بین خواهد رفت. پس از آنجایی که بخار آب دمایی در حدود 100 درجه سانتی گراد را ایجاد خواهد کرد، می‌توان جهت ضدعفونی کردن پارچه و لباس‌های خود از بخار آب استفاده نماییم.

اما نکته‌ای که در شستشوی لباس‌ها در دمای بالا مورد توجه قرار میگیرد، حفظ کیفیت آن‌ها است. بدون شک شستشوی مداوم و زیاد البسه در دمای بالا می‌تواند روی دوام و طول عمر لباس تاثیر منفی بگذارد. در نتیجه برای ایجاد این دمای بالا می‌توان از بخارشو یا اتوی بخار نیز استفاده کرد. همچنین پیش از شستشوی هر لباس برچسب مربوط به مراقبت و شستشوی آن را مطالعه نمایید.

لباس‌های فرد آلوده به ویروس کرونا را چگونه ضدعفونی کنیم؟

برای شستشوی لباس فردی که درگیر بیماری کرونا است بایستی نکات زیر را رعایت کنید:

  1. در طول مدت شستشو از ماسک سه لایه مناسب و دست‌کش استفاده کرده و از لمس کردن صورت خود خودداری کنید.
  2. شستشو را در محیطی انجام دهید که تهویهی مناسبی داشته باشد.
  3. به هیچ عنوان لباسهای آلوده به ویروس را نتکانید و پرت نکنید.
  4. مطابق با مطالب گفته شده در قبل برای ضدعفونی کردن بایستی از آب داغ استفاده کنید. لباس‌ها را پس از شستشو به مدت 25 الی 30 دقیقه در آب با دمای 60 تا 90 درجه سانتی گراد قرار دهید.
  5. اگر امکان شستشوی لباس‌های آلوده وجود نداشته باشد میتوانید آن‌ها را در محیطی جداگانه برای مدتی قرار داد، تا ویروس از بین برود.
  6. البسه را پس از شستشو کاملا خشک کنید.
  7. پس از انجام شستشو سبد لباسشویی را با سدیم هیپوکلریت 0/1 درصد و یا دیگر مواد ضدعفونی کننده خانگی مورد تایید سازمان غذا و دارو، ضدعفونی کنید.

 

مواد شیمیایی مناسب برای ضدعفونی کردن لباس

برای لباس‌هایی که نمی‌توانیم آن‌ها را در دماهای بالا شستشو کنیم، بایستی از مواد شیمیایی مناسب با ساختار شیمیایی الیاف استفاده شده در ان‌ها و همچنین مورد تایید سازمان غذا و دارو استفاده نماییم.

مواد ضد عفونی کننده خانگی مانند سفید کننده‌ها می تواند به غیر فعال کردن ویروس کمک کند. اما بایستی به این نکته توجه کنید که سفید کننده را به مقدار زیاد استفاده نکنید. همچنین استفاده از سفید کننده می‌تواند برای لباس‌های رنگی و همچنین البسه پنبه‌ای آسیب رسان باشد.

سخن پایانی: با توجه شیوع و همه گیری ویروس کرونا و نحوه‌ی انتقال سریع آن از طریق قطرات تنفسی شستشوی لباس‌هایی که در معرض آلودگی هستند امر مهمی است.

اگر لباس‌های خود را در منزل می‌شویید با توجه به برچسب مربوط به مراقبت و شستشوی لباس خود از دمای بالا برای شستشو و یا از مواد شیمیایی مناسب آن‌ها استفاده نمایید.

همچنین اگر لباس‌های آلوده تان را به خشک شویی می‌سپارید، هنگام بردن لباس ها به خشکشویی، اقدامات احتیاطی زیر را در نظر بگیرید:

  •   از افراد دیگر2 متر فاصله داشته باشید.
  •   هنگام حمل لباس های کثیف، دستکش یکبار مصرف بپوشید و از لمس صورت خودداری کنید.
  •   در خانه، قبل از جمع کردن لباس های شسته شده و خارج کردن آن‌ها از درون کاور دست‌ها را بشویید. تا مجدد آلوده نشوند.

همچنین افرادی که عمل خشک شویی لباس‌ها را انجام می‌دهند بایستی موارد احتیاطی مربوط به شستشوی لباس را رعایت کنند.

 

 

راهنمای انتخاب سایز لباس برای خانم‌ها و آقایان
0 راهنمای انتخاب سایز لباس برای خانم‌ها و آقایان

توضیحات متا: زیباترین لباس‌ها هم هنگامیکه در سایز مناسب شما نباشند، به خوبی دیده نخواهند شد پس در هنگام خرید و انتخاب پوشاک اولین چیزی که بایستی به آن توجه کنید سایز مناسب آن لباس است. مسئله‌ی انتخاب سایز زمانیکه می‌خواهید به صورت آنلاین به خرید پوشاک بپردازید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه با مجله‌ی ماه‌جین همراه باشید تا با دانستن تعریف دقیقی از انواع سایزهای موجود در بازار پوشاک بتوانید سایز مناسب خودتان ر اپیدا کنید و با خاطری آسوده به خرید آنلاین لباس بپردازید.

 

نحوه‌ی سایزبندی لباس‌ها در هرکشوری متفاوت از کشور دیگر است. استانداردهای هر ناحیه برای سایزبندی پوشاک متفاوت است. حروف UK روی لباستان این مسئله را به شما یادآور می‌شود که سایز لباس شما بر اساس استانداردهای لباس کشور انگلستان سنجیده می‌شود و EU و US به ترتیب استانداردهای سایزبندی اروپا و آمریکا را یادآور می‌شوند. در کشور ما معمولا سایز بندی پوشاک براساس استانداردهای اروپایی انجام می‌شود. سایزها براساس این مقیاس با اعداد 38، 40، 42 و ... شناخته می‌شوند.

سایز استاندارد بین المللی پوشاک براساس حروف XXS، XS، S، M، L، XL و 2XL تعریف می‌شود. در جدول زیر مطابقت هریک از مقیاس‌های سایز بندی را با مقیاس استاندارد بین المللی بررسی خواهیم کرد:

سایز استاندارد بین المللی

XXS

XS

S

M

L

XL

XXL

ایران

34

36

38

40

42

44

46

کشورهای بلژیک، فرانسه، اسپانیا و پرتغال

34

36

38

40

42

44

46

ایتالیا

38

40

42

44

46

48

50

کشورهای آلملان، اتریش، هلند، سوئد و سوئیس

32

34

36

38

40

42

44

انگلستان

4

6

8

10

21

14

16

استرالیا

6

8

10

12

14

16

18

امریکا

0

2

4

6

8

10

12

کشورهای آسیای شرقی

5

7

9

11

13

15

17

 

طریقه به دست آوردن سایز لباس زنانه

برای خرید محصولاتی مانند تیشرت، تاپ و شومیز شما بایستی اندازه های بالاتنه‌ی لباستان که شامل دورکمر، دور سینه، عرض شانه، قدآستین و قد لباس هستند را اندازه بگیرید و برای خرید شلوار بایستی قد شلوار، دور کمر و دور باسن را اندازه بگیرید.

با طبیق اندازه‌هایی که به دست آورده اید با جداول مربوط به سایزبندی هر لباس می‌توانید مناسبترین لباس را از لحاظ سایزی برای خورتان انتخاب کنید.

 

طریقه به دست آوردن سایز لباس مردانه

برای آقایان نیز بایستی اندازه‌های بالاتنه و پایین تنه به صورت جداگانه به دست اورده شوند. اندازه گیری لباس آقایان برای انتخاب شلوار شامل دور کمر و قد شلوار و برای انتخاب تیشرت و پیراهن شامل دور کمر، دور سینه و عرض شانه می‌باشند.

اندازه‌های بدن

انتخاب سایز شلوار

علاوه بر نکاتی که برای انتخاب لباس سایز مناسب در قبل ذکر شد، شما به هنگام خرید شلوارهای جین، پارچه ای و یا کتان بایستی به نکات دیگری نیز توجه کنید. زیرا مکن است سایز نوشته شده روی اتیکت لباس با سایز واقعی آن متفاوت باشد. مطابق با انچه درباره ی انتخاب سایز شلوار برای خانم‌ها و آقایان گفته شد برای به دست آوردن سایز شلوار بایستی اندازهای دور کمر، دور باسن و قد شلوار را داشته باشیم. (مطابق با شکل بالا)

علاوه بر اندازه های گفته شدده در انتخاب شلوار یک پارامتر دیگر نیز اهمیت پیدا می کند و آن قد داخل شلوار یا طول درز داخلی شلوار است. معمولا اندازه گیری قد داخلی شلوار برای انتخاب شلوارهای مردانه نسبت به شلورهای زنانه اهمیت بیشتری دارد.

شلوار جین

انتخاب سایز پیراهن مردانه

پیراهن مردانه باید دقیقا سایز شما باشد تا وقتی آن را تن میکنید خودش را نشان بدهد و زیبا جلوه کند، پیراهن مردانه نه باید یک سایز بزرگ باشد و نه یک سایز کوچک باید دقیقا اندازه تن شما باشد.

هنگام انتخاب پیراهن مردانه، قد پیراهن یکی از مواردی است که بایستی به ان توجه نمایید. قد مناسب برای پیراهن مردانه به صورتی است که زمانیکه روی شلوار قرار بگیرد کمربند را به صورت کامل بپوشاند. قد آستین پیراهن نیز یکی از مواردی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد. آستین پیراهن شما بایستی روی استخوان مچتان قرار بگیرد. اگر اندازه‌ی آستین پیراهن شما از این مقدار کمتر یا بیشتر باشد یعنی اندازه‌ی استین شما مناسب نیست. قد آستین بایستی به صورتی باشد که زمانیکه کت به تن می‌کنید در حدود 2 سانتی متر از سر آستین کت بیرون بزند.

پیراهن مردانه

علاوه بر قد لباس و قد آستین، شما بایستی به میزان تنگ و گشاد بودن لباس نیز توجه داشته باشید. پیراهن سایز مناسب، پیراهنی است که دکمه های آن به راحتی بسته شوند و نواری که دکمه ها روی آن قرار گرفته اند روی خط وسط سینه قرار بگیرد.

اگر دکمه های پیراهن شما به سختی بسته می شوند و یا لباس شما آنقدر گشاد است که در ناحیه‌ی کمر و نوار دکمه ها به صورت موج دار می ایستد، سایز درستی را انتخاب نکرده اید. برش حلقه‌ی آستین نیز بایستی دقیقا روی سرشانه‌ی شما باشد در غیر اینصورت سایز مناسبی را انتخاب نکرده اید.

سخن پایانی: هر برند با توجه به روش برش و دوخت لباس‌هایش ممکن است سایز بندی متفاوتی داشته باشد پس علاوه بر سایزی که روی لباس مشاهده می‌کنید بایستی به جدول سایز بندی که برای هر لباس ارائه می‌شود توجه کنید. ما در ماه‌جین در ذیل هر محصول جدولی مربوط به سایز بندی هر لباس قرار داده ایم که با مراجعه به آن در هنگام خرید می‌توانید لباس سایز مناسبتان را انتخاب کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

 

زمان تقریبی مطالعه 2-3 دقیقه

کلمات کلیدی: راهنمای اننتخاب سایز

ساده‌ترین راه ست کردن رنگ لباس برای آقایان
0 ساده‌ترین راه ست کردن رنگ لباس برای آقایان

زمان مطالعه : 3-4 دقیقه

توضیحات متا: ترکیب رنگ مناسب لباسها در کنار هماهنگی طرح و مدل انها می‌تواند سبب ایجاد یک استایل مناسب برای افراد شود. امروزه استفاده از رنگ‌های مناسب در پوشش و هماهنگی آنها با همدیگر اهمیت ویژه‌ای دارد.

اگر "چگونه رنگها را با هم ترکیب کنیم؟" را در Google جستجو کنید، با ده‌ها وب سایت روبرو خواهید شد که این تصویر  را به شما نشان می‌دهند:

چرخه‌ی رنگ‌ها

استفاده از چرخه رنگ یا دایره‌ی رنگ‌ها برای ترکیب و کنارهم قرار دادن رنگ‌ها پیچیده و گیج کننده است!

استفاده از این روش برای ترکیب و کنارهم قرار دادن رنگ‌ها، روشی قدیمی است و طراحان حرفه‌ای لباس هیچ وقت از دایره‌ی زرح برای ترکیب و ست کردن لباس‌ها استفاده نخواهند کرد.

ما در مجله‌ی ماه‌جین روش‌های ساده و کاربردی را برای ترکیب رنگ‌ها در استایلتان به شما آموزش می‌دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

آشپزی می‌تواند در ترکیب رنگ‌ها به شما کمک کند!

در آشپزی ، آشپزها از آنچه که "پروفایل طعم دهنده" نامیده می شود استفاده می‌کنند ، پروفایل‌های طعم دهنده، گروه هایی از طعم ها و مواد تشکیل دهنده هستند که با انواع خاصی از غذاها مرتبط هستند.

 

به عنوان مثال ، اگر بگوییم "غذای مکزیکی" ، شما ممکن است به طور خودکار به ظعم دهنده‌هایی مثل زیره، پیاز، سیر و... فکر کنید. یا اگر بگوییم "غذای چینی"، شما به سویا، زنجبیل، سیر و پیازچه فکر می‌کنید. در اینجا می‌خواهیم از پیزی بسیار مشابه برای کمک به ما در یادگیری نحوه‌ی ترکیب رنگ استفاده کنیم. بجای "پروفایل‌های طعم دهنده"، قصد داریم "نمایه‌های رنگی" را به شما نشان دهیم. یعنی با همان روشی که به هنگام شنیدن عبارت "غذای چینی" به طعم‌های خاصی فکر می‌کنید، با شنیدن عباراتی مثل "Americana" یا "Romantic" به صورت غریزی به رنگ‌های خاص فکر خواهیدکرد. و بهترین بخش این آموزش این است که این روش به صورت باورنکردنی قابل یادگیری و به کارگیری است و نیازی نیست که چرخه‌ی رنگ و یا معنی و مفهوم رنگ‌های متشابه، مکمل، سایه‌ها و فام رنگ‌ها را به خاطر بسپارید.

 

رنگ‌ها را به صورت غریزی ترکیب کنید!

نمایه‌های رنگ فقط گروههایی از رنگ هستند که اغلب در کنار هم ظاهر می‌شوند. دقیقاً مانند ترکیبهای خاص طعم در ظروف یک غذای خاص.

به عکس بالا نگاهی بیندازید. آیا می توانید لباس‌هایی با الگوهای ترکیبی رنگ مشابه مرتب کنید و پیدا کنید؟ چند ثانیه وقت بگذارید و ببینید چند نفر را می توانید با هم گروه کنید.

اگر تصویر بالا را مرتب کنیم ، چیزی شبیه به این تصویر را خواهیم داشت:

اکنون می‌توانید به وضوح سه پروفایل رنگ را در بالا مشاهده کنید. در ادامه به بررسی بیشتر آنها می‌پردازیم.

 

  • پروفایل رنگی 1: خنثی

   

رنگ‌های خنثی عبارتند از مشکی، سفید، خاکستری، سرمه‌ای یا آبی تیره، قهوه‌ای و زیتونی. علت اینکه به این رنگ‌ها خنثی گفته می‌شود این است که غالب نیستند. این رنگ‌ها را می‌توان با رنگ‌های زیادی ترکیب کرد و استایل‌های متنوعی را از آن‌ها ساخت.

 

  • پروفایل رنگی2: Americana

این پروفایل رنگی، یک ترکیب رنگی خنثی است. اما تاکید زیادی بر ترکیباتی مانند سبز نظامی، خاکی ،جین (بلوز روشن تر) و قرمز است. در واقع این پروفایل رنگی یک پالت خنثی همراه با جین، آبی و قرمز است. در این نمایه رنگهای قهوه ای و سیاه نیز اغلب به صورت کت چرم، چکمه و کفش یافت می‌شوند. در واقع این نمایه‌ی رنگی ترکیبی از رنگ‌های کلاسیک است.

 

  • پروفایل رنگی3: مونوکروم / همه چیز سیاه!

آخرین نمایه‌ی رنگی مونوکروم یا تک رنگ است. زمانیکه تقریبا همه‌ی لباسهایی که پوشیده‌اید از یک رنگ باشند دارای استایل مونوکروم هستید. این استایل ممکن است در هر رنگی ظاهر شود، اما اغلب این استایل به رنگ سیاه مشاهده می‌شود. به این سبک از ترکیب رنگ گاهی به شوخی "همه چیز سیاه" گفته می‌شود.

 

سخن پایانی: ترکیب کردن رنگ به اندازه ای که بسیاری از مردم دوست دارند این موضوع را پیچیده کنند پیچیده نیست. یادگیری مشخصات رنگی مانند چشیدن غذای مکزیکی برای اولین بار و آشنا شدن با طعم دهنده‌ها است. وقتی دانستید که به چه چیزی توجه کنید ، شناسایی و استفاده از آن آسان است. اتصال گروه‌های بالا به عنوان پروفایل‌های رنگی و همچنین تصاویر آورده شده به تثبیت دن آنها در مغز شما کمک می‌کند. پس از به خاطر سپردن این گروه‌ها شما شروع به دیدن ترکیب‌های رنگی بصری خواهید کرد.

شما می‌توانید به سراغ کمد لباستان بروید و یک ژاکت سبز ارتشی، شلوار جین آبی و یک تیشرت سفید بیرون بیاورید و فورا به رنگ‌های آمریکایی فکر کنید.

سعی کنید با ترکیب لباس‌ها و رنگ‌های مختلف تروفایل رنگی شخصی خودتان را بسازید.

 

کلمات کلیدی: رنگ لباس- ترکیب رنگ- ست کردن- پروفایل رنگی

منبع : theessentialman.com/the-easiest-way-to-mix-and-match-color-for-men/

موقع خواب چه لباسی بپوشیم؟
0 موقع خواب چه لباسی بپوشیم؟

توضیحات متا:  لباس خواب مناسب انتخاب کنید تا بهترین خواب شبانه را داشته باشید! شما شایسته­ی یک لباس خواب شگفت انگیز هستید. لباس خوابی که پوشیدنش راحتی را برایتان به همراه داشته باشد. برای انتخاب لباس خواب مناسب گزینه­های متنوع و جالبی وجود دارد که بسته به معیارهایتان برای انتخاب لباس خواب می­توانید آن­ها را انتخاب کنید.

شاید برایتان پیش آمده باشد که به قصد خرید لباسی که احتیاج دارید از منزل بیرون رفته باشید. اما نهایتا با لباس­هایی که کارآیی لازم را برایتان ندارند به خانه برگردید. مثلا پیراهنی خریده باشید که بسیار به آن علاقه دارید اما با سایر لباسهای شما هماهنگی ندارد و یا دامنی که بسیار جذاب است اما حس راحتی مطلوب را هنگام پوشش به شما نمی­دهد. ما نمی­خواهیم این مسئله در انتخاب لباس خواب هم برای شما تکرار شود. پس در ادامه به بررسی نکاتی که به شما در انتخاب یک لباس خواب مناسب کمک می­کند می­پردازیم با مجله­ی ماه­جین همراه باشید.

به چه مدل لباس خوابی علاقه دارید؟ راحتی شما در چه لباسی بیشتر است؟ چه پارچه­ای را می­پسندید؟ و...  در انتخاب لباس خواب مناسب بایستی سوالاتی از این قبیل از خودتان بپرسید. فراموش نکنید که یکی از مواردی که بر کیفیت خواب شبانه­ی شما اثرگذار است انتخاب یک لباس خواب مناسب است.

اولین نکته ای که در انتخاب لباس خواب بایستی مدنظر قرار دهید جنس لباس است. لباس خوابی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن آن حس خوبی داشته باشید. انتخاب جنس پارچه­ی مناسب همچنین می تواند به تنظیم دمای بدن شما در طول شب کمک کند ، که به نوبه خود ، می تواند باعث خواب بهتر شود. بنابر مطالب گفته شده در باره­ی جنس لباس بیایید پارچه­های زیر را بررسی کنیم:

  • پنبه: این پارچه کاملاً طبیعی سبک و نرم است. همچنین باعث تنفس پوست در هنگام استفاده می­شود. گردش هوا را امکان پذیر می­کند و برای پوست حساسیت ایجاد نمی­کند. با این حال ، پنبه عایق گرمایی ضعیفی است و در صورت استفاده در محیط­های خنک و بدون پتو موجب سرماخوردگی شما شود. همچنین در از بین بردن رطوبت ناکارآمد است، زیرا پنبه جذب رطوبت خوبی دارد و عرق بدن را به خوبی جذب می­کند، اما این رطوبت را در خود نگه می­دارد. بنابراین اگر هنگام خوابیدن عرق می­کنید ، ممکن است لباس خواب پنبه ای برایتان بهترین انتخاب نباشد.

 

  • ابریشم: این پارچه یک تنظیم کننده حرارت جادویی است. ابریشم می­تواند هنگامی که سردتان است شمارا گرم کند و هنگامیه که گرمتان است باعث خنک شدنتان شود. به­علاوه ابریشم واقعی قیمت بالایی دارد و به خشکشویی نیاز دارد. همچنین لغزنده است ، و ممکن است در هنگام خواب روی پوستتان بلغزد.

 

  • فلانل: برای ماه های سردتر ، یک لباس خواب از این پارچه نرم همان چیزی است که نیاز دارید. این پارچه راحت است و گرما و قابلیت تنفس پوست را فراهم می کند ، بنابراین می تواند شما در حد متعادلی گرم نگه دارد.

 

  • پارچه های تولید شده با فناوریMoisture-wicking : اگر هنگام خواب احساس گرما دارید و یا معمولاً عرق شبانه را تجربه می کنید ، این جنس پارچه برای لباس خواب ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. این مواد برای جدا کردن رطوبت از پوست طراحی شده اند و به بدن شما کمک می کنند تا دمای خودش را تنظیم کند.

 

  • بامبو: این پارچه که از الیاف قسمت داخلی گیاه بامبو ریسیده شده­است، روی پوست احساس نرم و ابریشم گونه ایجاد می­کند. بنابراین برای شما راحتی حرارتی بهتری را به­ همراه دارد. به علاوه ، این ماده ضد حساسیت است و ممکن است دارای خواص ضد باکتریایی نیز باشد که برای مبتلایان به آلرژی مفید است. همچنین این الیاف 100٪ زیست تخریب پذیر است هستند. اگر دوستدار محیط زیست هستید ، بامبو یک انتخاب عالی است.

 

  • پشم و پارچه­ های پرزدار: در حالی که این پارچه­ها شما را گرم نگه می­دارند ، در واقع ممکن است باعث افزایش گرمای بیش از حد شوند. از این گذشته ، پشم باعث تحریک پوست و خارش می­شود که شما را در طول شب بیدار می کند. همچنین پشم گوسفند اجازه گردش هوا را نمی­دهد ، بنابراین می توانید متوجه شوید که این پارچه­ها سبب تعریق بدن می­شوند.

به جزئیات توجه کنید! هنگام خرید لباس خواب بیشتر از آن­که به جنس لباس فکر کنید سایز را در نظر بگیرید، زیرا لباس خواب­های گشاد در هنگام خواب نسبت به لباس­های چسبان راحت تر روی بدن شما حرکت می کنند. پس لباس خواب را گشادتر انتخاب کنید تا خودتان نیز در حرکت راحت­تر باشید.

دکمه ها ، زیپ ها و بندها نقش مهمی در چگونگی قرار گرفتن لباس خواب دارند. همچنین وجود این عناصر گاها می­تواند سبب خارش و حساسیت پوستتان شود.

پاهایتان را فراموش نکنید! پاهای شما یکی از پایین ترین اندام های بدن شما است که در تنظیم دمای بدن نقش زیادی دارند. اگر پاهای شما گرم باشد ، بدن شما احساس گرما خواهد کرد و برعکس. بنابراین در هنگام انتخاب لباس خواب کامل مطمئن شوید که تمام قسمت های بدن را در نظر داشته باشید. 

خوابیدن در حالت برهنه نیز می تواند مزایای سلامتی داشته باشد. خوابیدن بدون لباس خواب به شما اطمینان می دهد که دمای بدن شما خیلی بالا نمی رود. وقتی­که که هنگام خواب بیش از حد گرم شده اید ، بدن شما ملاتونین و هورمون رشد کافی تولید نمی کند ، که هر دو برای ترمیم و ضد پیری مهم هستند. خوابیدن بدون لباس خواب به شما اطمینان می دهد که دمای بدن شما خیلی بالا نمی رود.

 

سخن پایانی: راحتی همه­ی آن چیزی است که باید در انتخاب لباس خواب مناسبتان در نظر بگیرید. مثلا اگر لغزش پارچه های ابریشمی و ساتن روی پوستتان شما را ازار می­دهد جنس دیگری برای لباس انتخاب کنید. یا اگر در شرایط آب و هوایی گرم زندگی می­کنید بایستی لباس متناسب با آن اب و هوا را انتخاب کنید.

در نهایت این شما هستید که با توجه به شرایط محیطی و تعریفتان از راحتی، لباس خواب مناسب خود را انتخاب می­نمایید.

 

 

کلمات کلیدی: لباس خواب- انتخاب لباس خواب مناسب- لباس خواب مناسب

زمان تقریبی مطالعه 3-4 دقیقه

لینک منبع :

https://www.thepajamacompany.com/blog/your-pajama-fit-guide-how-to-choose-just-the-right-pjs/

آرشیو وبلاگ
دسته بندی ها
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
زنانه
کفش
مردانه
بازگشت به بالا