در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :

راهنمای انتخاب سایز لباس برای خانم‌ها و آقایان

راهنمای انتخاب سایز لباس برای خانم‌ها و آقایان

توضیحات متا: زیباترین لباس‌ها هم هنگامیکه در سایز مناسب شما نباشند، به خوبی دیده نخواهند شد پس در هنگام خرید و انتخاب پوشاک اولین چیزی که بایستی به آن توجه کنید سایز مناسب آن لباس است. مسئله‌ی انتخاب سایز زمانیکه می‌خواهید به صورت آنلاین به خرید پوشاک بپردازید اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه با مجله‌ی ماه‌جین همراه باشید تا با دانستن تعریف دقیقی از انواع سایزهای موجود در بازار پوشاک بتوانید سایز مناسب خودتان ر اپیدا کنید و با خاطری آسوده به خرید آنلاین لباس بپردازید.

 

نحوه‌ی سایزبندی لباس‌ها در هرکشوری متفاوت از کشور دیگر است. استانداردهای هر ناحیه برای سایزبندی پوشاک متفاوت است. حروف UK روی لباستان این مسئله را به شما یادآور می‌شود که سایز لباس شما بر اساس استانداردهای لباس کشور انگلستان سنجیده می‌شود و EU و US به ترتیب استانداردهای سایزبندی اروپا و آمریکا را یادآور می‌شوند. در کشور ما معمولا سایز بندی پوشاک براساس استانداردهای اروپایی انجام می‌شود. سایزها براساس این مقیاس با اعداد 38، 40، 42 و ... شناخته می‌شوند.

سایز استاندارد بین المللی پوشاک براساس حروف XXS، XS، S، M، L، XL و 2XL تعریف می‌شود. در جدول زیر مطابقت هریک از مقیاس‌های سایز بندی را با مقیاس استاندارد بین المللی بررسی خواهیم کرد:

سایز استاندارد بین المللی

XXS

XS

S

M

L

XL

XXL

ایران

34

36

38

40

42

44

46

کشورهای بلژیک، فرانسه، اسپانیا و پرتغال

34

36

38

40

42

44

46

ایتالیا

38

40

42

44

46

48

50

کشورهای آلملان، اتریش، هلند، سوئد و سوئیس

32

34

36

38

40

42

44

انگلستان

4

6

8

10

21

14

16

استرالیا

6

8

10

12

14

16

18

امریکا

0

2

4

6

8

10

12

کشورهای آسیای شرقی

5

7

9

11

13

15

17

 

طریقه به دست آوردن سایز لباس زنانه

برای خرید محصولاتی مانند تیشرت، تاپ و شومیز شما بایستی اندازه های بالاتنه‌ی لباستان که شامل دورکمر، دور سینه، عرض شانه، قدآستین و قد لباس هستند را اندازه بگیرید و برای خرید شلوار بایستی قد شلوار، دور کمر و دور باسن را اندازه بگیرید.

با طبیق اندازه‌هایی که به دست آورده اید با جداول مربوط به سایزبندی هر لباس می‌توانید مناسبترین لباس را از لحاظ سایزی برای خورتان انتخاب کنید.

 

طریقه به دست آوردن سایز لباس مردانه

برای آقایان نیز بایستی اندازه‌های بالاتنه و پایین تنه به صورت جداگانه به دست اورده شوند. اندازه گیری لباس آقایان برای انتخاب شلوار شامل دور کمر و قد شلوار و برای انتخاب تیشرت و پیراهن شامل دور کمر، دور سینه و عرض شانه می‌باشند.

اندازه‌های بدن

انتخاب سایز شلوار

علاوه بر نکاتی که برای انتخاب لباس سایز مناسب در قبل ذکر شد، شما به هنگام خرید شلوارهای جین، پارچه ای و یا کتان بایستی به نکات دیگری نیز توجه کنید. زیرا مکن است سایز نوشته شده روی اتیکت لباس با سایز واقعی آن متفاوت باشد. مطابق با انچه درباره ی انتخاب سایز شلوار برای خانم‌ها و آقایان گفته شد برای به دست آوردن سایز شلوار بایستی اندازهای دور کمر، دور باسن و قد شلوار را داشته باشیم. (مطابق با شکل بالا)

علاوه بر اندازه های گفته شدده در انتخاب شلوار یک پارامتر دیگر نیز اهمیت پیدا می کند و آن قد داخل شلوار یا طول درز داخلی شلوار است. معمولا اندازه گیری قد داخلی شلوار برای انتخاب شلوارهای مردانه نسبت به شلورهای زنانه اهمیت بیشتری دارد.

شلوار جین

انتخاب سایز پیراهن مردانه

پیراهن مردانه باید دقیقا سایز شما باشد تا وقتی آن را تن میکنید خودش را نشان بدهد و زیبا جلوه کند، پیراهن مردانه نه باید یک سایز بزرگ باشد و نه یک سایز کوچک باید دقیقا اندازه تن شما باشد.

هنگام انتخاب پیراهن مردانه، قد پیراهن یکی از مواردی است که بایستی به ان توجه نمایید. قد مناسب برای پیراهن مردانه به صورتی است که زمانیکه روی شلوار قرار بگیرد کمربند را به صورت کامل بپوشاند. قد آستین پیراهن نیز یکی از مواردی است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد. آستین پیراهن شما بایستی روی استخوان مچتان قرار بگیرد. اگر اندازه‌ی آستین پیراهن شما از این مقدار کمتر یا بیشتر باشد یعنی اندازه‌ی استین شما مناسب نیست. قد آستین بایستی به صورتی باشد که زمانیکه کت به تن می‌کنید در حدود 2 سانتی متر از سر آستین کت بیرون بزند.

پیراهن مردانه

علاوه بر قد لباس و قد آستین، شما بایستی به میزان تنگ و گشاد بودن لباس نیز توجه داشته باشید. پیراهن سایز مناسب، پیراهنی است که دکمه های آن به راحتی بسته شوند و نواری که دکمه ها روی آن قرار گرفته اند روی خط وسط سینه قرار بگیرد.

اگر دکمه های پیراهن شما به سختی بسته می شوند و یا لباس شما آنقدر گشاد است که در ناحیه‌ی کمر و نوار دکمه ها به صورت موج دار می ایستد، سایز درستی را انتخاب نکرده اید. برش حلقه‌ی آستین نیز بایستی دقیقا روی سرشانه‌ی شما باشد در غیر اینصورت سایز مناسبی را انتخاب نکرده اید.

سخن پایانی: هر برند با توجه به روش برش و دوخت لباس‌هایش ممکن است سایز بندی متفاوتی داشته باشد پس علاوه بر سایزی که روی لباس مشاهده می‌کنید بایستی به جدول سایز بندی که برای هر لباس ارائه می‌شود توجه کنید. ما در ماه‌جین در ذیل هر محصول جدولی مربوط به سایز بندی هر لباس قرار داده ایم که با مراجعه به آن در هنگام خرید می‌توانید لباس سایز مناسبتان را انتخاب کنید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

 

زمان تقریبی مطالعه 2-3 دقیقه

کلمات کلیدی: راهنمای اننتخاب سایز

درج نظر
آرشیو وبلاگ
دسته بندی ها
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
زنانه
کفش
مردانه
بازگشت به بالا