در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :

ساده‌ترین راه ست کردن رنگ لباس برای آقایان

ساده‌ترین راه ست کردن رنگ لباس برای آقایان

زمان مطالعه : 3-4 دقیقه

توضیحات متا: ترکیب رنگ مناسب لباسها در کنار هماهنگی طرح و مدل انها می‌تواند سبب ایجاد یک استایل مناسب برای افراد شود. امروزه استفاده از رنگ‌های مناسب در پوشش و هماهنگی آنها با همدیگر اهمیت ویژه‌ای دارد.

اگر "چگونه رنگها را با هم ترکیب کنیم؟" را در Google جستجو کنید، با ده‌ها وب سایت روبرو خواهید شد که این تصویر  را به شما نشان می‌دهند:

چرخه‌ی رنگ‌ها

استفاده از چرخه رنگ یا دایره‌ی رنگ‌ها برای ترکیب و کنارهم قرار دادن رنگ‌ها پیچیده و گیج کننده است!

استفاده از این روش برای ترکیب و کنارهم قرار دادن رنگ‌ها، روشی قدیمی است و طراحان حرفه‌ای لباس هیچ وقت از دایره‌ی زرح برای ترکیب و ست کردن لباس‌ها استفاده نخواهند کرد.

ما در مجله‌ی ماه‌جین روش‌های ساده و کاربردی را برای ترکیب رنگ‌ها در استایلتان به شما آموزش می‌دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

آشپزی می‌تواند در ترکیب رنگ‌ها به شما کمک کند!

در آشپزی ، آشپزها از آنچه که "پروفایل طعم دهنده" نامیده می شود استفاده می‌کنند ، پروفایل‌های طعم دهنده، گروه هایی از طعم ها و مواد تشکیل دهنده هستند که با انواع خاصی از غذاها مرتبط هستند.

 

به عنوان مثال ، اگر بگوییم "غذای مکزیکی" ، شما ممکن است به طور خودکار به ظعم دهنده‌هایی مثل زیره، پیاز، سیر و... فکر کنید. یا اگر بگوییم "غذای چینی"، شما به سویا، زنجبیل، سیر و پیازچه فکر می‌کنید. در اینجا می‌خواهیم از پیزی بسیار مشابه برای کمک به ما در یادگیری نحوه‌ی ترکیب رنگ استفاده کنیم. بجای "پروفایل‌های طعم دهنده"، قصد داریم "نمایه‌های رنگی" را به شما نشان دهیم. یعنی با همان روشی که به هنگام شنیدن عبارت "غذای چینی" به طعم‌های خاصی فکر می‌کنید، با شنیدن عباراتی مثل "Americana" یا "Romantic" به صورت غریزی به رنگ‌های خاص فکر خواهیدکرد. و بهترین بخش این آموزش این است که این روش به صورت باورنکردنی قابل یادگیری و به کارگیری است و نیازی نیست که چرخه‌ی رنگ و یا معنی و مفهوم رنگ‌های متشابه، مکمل، سایه‌ها و فام رنگ‌ها را به خاطر بسپارید.

 

رنگ‌ها را به صورت غریزی ترکیب کنید!

نمایه‌های رنگ فقط گروههایی از رنگ هستند که اغلب در کنار هم ظاهر می‌شوند. دقیقاً مانند ترکیبهای خاص طعم در ظروف یک غذای خاص.

به عکس بالا نگاهی بیندازید. آیا می توانید لباس‌هایی با الگوهای ترکیبی رنگ مشابه مرتب کنید و پیدا کنید؟ چند ثانیه وقت بگذارید و ببینید چند نفر را می توانید با هم گروه کنید.

اگر تصویر بالا را مرتب کنیم ، چیزی شبیه به این تصویر را خواهیم داشت:

اکنون می‌توانید به وضوح سه پروفایل رنگ را در بالا مشاهده کنید. در ادامه به بررسی بیشتر آنها می‌پردازیم.

 

  • پروفایل رنگی 1: خنثی

   

رنگ‌های خنثی عبارتند از مشکی، سفید، خاکستری، سرمه‌ای یا آبی تیره، قهوه‌ای و زیتونی. علت اینکه به این رنگ‌ها خنثی گفته می‌شود این است که غالب نیستند. این رنگ‌ها را می‌توان با رنگ‌های زیادی ترکیب کرد و استایل‌های متنوعی را از آن‌ها ساخت.

 

  • پروفایل رنگی2: Americana

این پروفایل رنگی، یک ترکیب رنگی خنثی است. اما تاکید زیادی بر ترکیباتی مانند سبز نظامی، خاکی ،جین (بلوز روشن تر) و قرمز است. در واقع این پروفایل رنگی یک پالت خنثی همراه با جین، آبی و قرمز است. در این نمایه رنگهای قهوه ای و سیاه نیز اغلب به صورت کت چرم، چکمه و کفش یافت می‌شوند. در واقع این نمایه‌ی رنگی ترکیبی از رنگ‌های کلاسیک است.

 

  • پروفایل رنگی3: مونوکروم / همه چیز سیاه!

آخرین نمایه‌ی رنگی مونوکروم یا تک رنگ است. زمانیکه تقریبا همه‌ی لباسهایی که پوشیده‌اید از یک رنگ باشند دارای استایل مونوکروم هستید. این استایل ممکن است در هر رنگی ظاهر شود، اما اغلب این استایل به رنگ سیاه مشاهده می‌شود. به این سبک از ترکیب رنگ گاهی به شوخی "همه چیز سیاه" گفته می‌شود.

 

سخن پایانی: ترکیب کردن رنگ به اندازه ای که بسیاری از مردم دوست دارند این موضوع را پیچیده کنند پیچیده نیست. یادگیری مشخصات رنگی مانند چشیدن غذای مکزیکی برای اولین بار و آشنا شدن با طعم دهنده‌ها است. وقتی دانستید که به چه چیزی توجه کنید ، شناسایی و استفاده از آن آسان است. اتصال گروه‌های بالا به عنوان پروفایل‌های رنگی و همچنین تصاویر آورده شده به تثبیت دن آنها در مغز شما کمک می‌کند. پس از به خاطر سپردن این گروه‌ها شما شروع به دیدن ترکیب‌های رنگی بصری خواهید کرد.

شما می‌توانید به سراغ کمد لباستان بروید و یک ژاکت سبز ارتشی، شلوار جین آبی و یک تیشرت سفید بیرون بیاورید و فورا به رنگ‌های آمریکایی فکر کنید.

سعی کنید با ترکیب لباس‌ها و رنگ‌های مختلف تروفایل رنگی شخصی خودتان را بسازید.

 

کلمات کلیدی: رنگ لباس- ترکیب رنگ- ست کردن- پروفایل رنگی

منبع : theessentialman.com/the-easiest-way-to-mix-and-match-color-for-men/

درج نظر
آرشیو وبلاگ
دسته بندی ها
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
زنانه
کفش
مردانه
بازگشت به بالا