در حال بارگزاری ...
0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :

موقع خواب چه لباسی بپوشیم؟

موقع خواب چه لباسی بپوشیم؟

توضیحات متا:  لباس خواب مناسب انتخاب کنید تا بهترین خواب شبانه را داشته باشید! شما شایسته­ی یک لباس خواب شگفت انگیز هستید. لباس خوابی که پوشیدنش راحتی را برایتان به همراه داشته باشد. برای انتخاب لباس خواب مناسب گزینه­های متنوع و جالبی وجود دارد که بسته به معیارهایتان برای انتخاب لباس خواب می­توانید آن­ها را انتخاب کنید.

شاید برایتان پیش آمده باشد که به قصد خرید لباسی که احتیاج دارید از منزل بیرون رفته باشید. اما نهایتا با لباس­هایی که کارآیی لازم را برایتان ندارند به خانه برگردید. مثلا پیراهنی خریده باشید که بسیار به آن علاقه دارید اما با سایر لباسهای شما هماهنگی ندارد و یا دامنی که بسیار جذاب است اما حس راحتی مطلوب را هنگام پوشش به شما نمی­دهد. ما نمی­خواهیم این مسئله در انتخاب لباس خواب هم برای شما تکرار شود. پس در ادامه به بررسی نکاتی که به شما در انتخاب یک لباس خواب مناسب کمک می­کند می­پردازیم با مجله­ی ماه­جین همراه باشید.

به چه مدل لباس خوابی علاقه دارید؟ راحتی شما در چه لباسی بیشتر است؟ چه پارچه­ای را می­پسندید؟ و...  در انتخاب لباس خواب مناسب بایستی سوالاتی از این قبیل از خودتان بپرسید. فراموش نکنید که یکی از مواردی که بر کیفیت خواب شبانه­ی شما اثرگذار است انتخاب یک لباس خواب مناسب است.

اولین نکته ای که در انتخاب لباس خواب بایستی مدنظر قرار دهید جنس لباس است. لباس خوابی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن آن حس خوبی داشته باشید. انتخاب جنس پارچه­ی مناسب همچنین می تواند به تنظیم دمای بدن شما در طول شب کمک کند ، که به نوبه خود ، می تواند باعث خواب بهتر شود. بنابر مطالب گفته شده در باره­ی جنس لباس بیایید پارچه­های زیر را بررسی کنیم:

  • پنبه: این پارچه کاملاً طبیعی سبک و نرم است. همچنین باعث تنفس پوست در هنگام استفاده می­شود. گردش هوا را امکان پذیر می­کند و برای پوست حساسیت ایجاد نمی­کند. با این حال ، پنبه عایق گرمایی ضعیفی است و در صورت استفاده در محیط­های خنک و بدون پتو موجب سرماخوردگی شما شود. همچنین در از بین بردن رطوبت ناکارآمد است، زیرا پنبه جذب رطوبت خوبی دارد و عرق بدن را به خوبی جذب می­کند، اما این رطوبت را در خود نگه می­دارد. بنابراین اگر هنگام خوابیدن عرق می­کنید ، ممکن است لباس خواب پنبه ای برایتان بهترین انتخاب نباشد.

 

  • ابریشم: این پارچه یک تنظیم کننده حرارت جادویی است. ابریشم می­تواند هنگامی که سردتان است شمارا گرم کند و هنگامیه که گرمتان است باعث خنک شدنتان شود. به­علاوه ابریشم واقعی قیمت بالایی دارد و به خشکشویی نیاز دارد. همچنین لغزنده است ، و ممکن است در هنگام خواب روی پوستتان بلغزد.

 

  • فلانل: برای ماه های سردتر ، یک لباس خواب از این پارچه نرم همان چیزی است که نیاز دارید. این پارچه راحت است و گرما و قابلیت تنفس پوست را فراهم می کند ، بنابراین می تواند شما در حد متعادلی گرم نگه دارد.

 

  • پارچه های تولید شده با فناوریMoisture-wicking : اگر هنگام خواب احساس گرما دارید و یا معمولاً عرق شبانه را تجربه می کنید ، این جنس پارچه برای لباس خواب ممکن است بهترین انتخاب شما باشد. این مواد برای جدا کردن رطوبت از پوست طراحی شده اند و به بدن شما کمک می کنند تا دمای خودش را تنظیم کند.

 

  • بامبو: این پارچه که از الیاف قسمت داخلی گیاه بامبو ریسیده شده­است، روی پوست احساس نرم و ابریشم گونه ایجاد می­کند. بنابراین برای شما راحتی حرارتی بهتری را به­ همراه دارد. به علاوه ، این ماده ضد حساسیت است و ممکن است دارای خواص ضد باکتریایی نیز باشد که برای مبتلایان به آلرژی مفید است. همچنین این الیاف 100٪ زیست تخریب پذیر است هستند. اگر دوستدار محیط زیست هستید ، بامبو یک انتخاب عالی است.

 

  • پشم و پارچه­ های پرزدار: در حالی که این پارچه­ها شما را گرم نگه می­دارند ، در واقع ممکن است باعث افزایش گرمای بیش از حد شوند. از این گذشته ، پشم باعث تحریک پوست و خارش می­شود که شما را در طول شب بیدار می کند. همچنین پشم گوسفند اجازه گردش هوا را نمی­دهد ، بنابراین می توانید متوجه شوید که این پارچه­ها سبب تعریق بدن می­شوند.

به جزئیات توجه کنید! هنگام خرید لباس خواب بیشتر از آن­که به جنس لباس فکر کنید سایز را در نظر بگیرید، زیرا لباس خواب­های گشاد در هنگام خواب نسبت به لباس­های چسبان راحت تر روی بدن شما حرکت می کنند. پس لباس خواب را گشادتر انتخاب کنید تا خودتان نیز در حرکت راحت­تر باشید.

دکمه ها ، زیپ ها و بندها نقش مهمی در چگونگی قرار گرفتن لباس خواب دارند. همچنین وجود این عناصر گاها می­تواند سبب خارش و حساسیت پوستتان شود.

پاهایتان را فراموش نکنید! پاهای شما یکی از پایین ترین اندام های بدن شما است که در تنظیم دمای بدن نقش زیادی دارند. اگر پاهای شما گرم باشد ، بدن شما احساس گرما خواهد کرد و برعکس. بنابراین در هنگام انتخاب لباس خواب کامل مطمئن شوید که تمام قسمت های بدن را در نظر داشته باشید. 

خوابیدن در حالت برهنه نیز می تواند مزایای سلامتی داشته باشد. خوابیدن بدون لباس خواب به شما اطمینان می دهد که دمای بدن شما خیلی بالا نمی رود. وقتی­که که هنگام خواب بیش از حد گرم شده اید ، بدن شما ملاتونین و هورمون رشد کافی تولید نمی کند ، که هر دو برای ترمیم و ضد پیری مهم هستند. خوابیدن بدون لباس خواب به شما اطمینان می دهد که دمای بدن شما خیلی بالا نمی رود.

 

سخن پایانی: راحتی همه­ی آن چیزی است که باید در انتخاب لباس خواب مناسبتان در نظر بگیرید. مثلا اگر لغزش پارچه های ابریشمی و ساتن روی پوستتان شما را ازار می­دهد جنس دیگری برای لباس انتخاب کنید. یا اگر در شرایط آب و هوایی گرم زندگی می­کنید بایستی لباس متناسب با آن اب و هوا را انتخاب کنید.

در نهایت این شما هستید که با توجه به شرایط محیطی و تعریفتان از راحتی، لباس خواب مناسب خود را انتخاب می­نمایید.

 

 

کلمات کلیدی: لباس خواب- انتخاب لباس خواب مناسب- لباس خواب مناسب

زمان تقریبی مطالعه 3-4 دقیقه

لینک منبع :

https://www.thepajamacompany.com/blog/your-pajama-fit-guide-how-to-choose-just-the-right-pjs/

درج نظر
آرشیو وبلاگ
دسته بندی ها
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
زنانه
کفش
مردانه
بازگشت به بالا